Nog eens iets over bedelaars

Iets moet mij toch nog van het hart.

Wie ‘s morgens in de gang van Brussel-Centraal passeert kent de bedelaars daar wel. De man met z’n lange jas, brilletje & snor die manisch op zijn bedel-bekertje tikt. Of die oude mevrouw, dichtbij de Maciotto – ligt altijd languit op de grond haar gazetje te lezen. Ze lijken er wel te wonen.

Ik geef ze zelden tot nooit een centje – herinner u de stelling die vroeger op deze blog heeft gestaan – maar wie ik zeker nooit een centje ga geven zijn de bedelaars met een hond. Als ik een bedelaar geld moet geven, dan wil ik niet dat helft daarvan naar hondeneten gaat. Bovendien is het voor sommigen misschien wel een zielige poging om medelijden te wekken.

Idem als ik u vergezeld zie van een sigaretje en/of pintje. Komaan hé. Zo geraakt ge d’r niet uit.

Ik bekijk u ook vies als ge mij expliciet aanspreekt om achteraf geld te vragen. Don’t try me.

Tekstbordjes vind ik eigenlijk dan wel weer kunnen. Non-intrusive. Je dwingt me niet om het te lezen, maar het is tegelijk vaak uitnodigend om te lezen…. Tweetaligheid is een pluspunt.

Als ge mij echter, zoals zo vaak gebeurt in restaurants, een vodje papier opdringt (een kopie van een kopie van een kopie) dat ik moet lezen en dat ge achteraf opnieuw komt ophalen in de hoop een centje mee te krijgen… Dan zijt ge mijn buttons aant pushen.

Jaja, ik kan soms aso zijn.

BASE klantendienst

Ik zit bij BASE en ben daar al jaren content van.

Zelfs zo content dat ik gisteren bij hen een nieuw datapakket heb gekocht ( = geld aan hen). Sinds dan heb ik echter blijkbaar geen internet meer op mijn gsm ( = verlies voor mij). Analyses leiden tot de conclusie dat het aan mijn SIM kaart ligt ( = gekregen van hen) want met een andere lukt het wel. Hun infolijn zegt mij dat een nieuwe SIM kaart 10 euro kost ( = opnieuw geld aan hen) en dat dat alleen in zo’n BASE shop kan ( = tijdverlies voor mij).

U begrijpt mijn ontevredenheid : ik wil die 10 euro niet betalen, en ik wil ook geen tijd verliezen.

Dan maar mailen naar BASE. Mijn geschreven tekst vindt ge bij “meer” of mensen in hun feedreader zien het relaas hieronder in schuindruk.

Ik kom zelf beroepsmatig ook in contact met (on)terecht (on)tevreden klanten via het geschreven woord, en ik vind onderstaande toch wel een parel van klantenontevredenheid.

Alles zit er zo’n beetje in: volledige history, knipogen, dreigementen, verantwoordingen, logische afleidingen, mijn gelijk en hun ongelijk, en zelfs een verwijzing naar mijn blog en het gevaar van slechte reclame…

Hierop een standaardantwoord terugsturen is zo goed als onmogelijk. Ik ben benieuwd op welke manier BASE mij kan “dienen” met dit technisch probleem. Als het goed afloopt laat ik het hier weten. Als het slecht afloopt… moeha!

Een beetje blogchantage mag wel, zeker na mijn eerdere positieve berichtgeving. Online reputation management heet zoiets tegenwoordig. Ik hoop dat Base even hard manier klanten wilt bijhouden als dat ze klanten aan het binden zijn met vriend-campagnes. Dan ben ik gediend, zijn zij content en heb ik er weer nen blogpost bij :p

Lees verder