Wakker liggen van Winsol

5 minuten na’t publiceren van deze blogpost bellen de vriendelijke mensen van Winsol me op met de oplossing. Leve de sociale media :) En leve de fantastische dienstverlening van Winsol, ‘t duurt enkel een tijdje als je de verkeerde deur neemt om je vraag te stellen

Genoeg twitteraccounts ter wereld in België om te bewijzen dat het een fantastisch medium is om als bedrijf dichter bij uw klant te staan. Zonnenwering/rolluikspecialist Winsol heeft dat nog niet door.

Op 22 juli stel ik via Twitter een vraag.

Goh, stom vraagje eigenlijk hoor. Op Google vond ik wat tegenstrijdige adviezen, ik denk dan: laat het me gewoon vragen bij de mensen die de rolluiken zelf hebben geplaatst. Misschien zijn zij als “saai bedrijf” – ze plaatsen rolluiken – net blij met wat Twitter aandacht en plaatsen ze hier zelf de anti-getik-oplossing: om erover zelf te twitteren, en de streekkrant te laten komen, en om lang en breed uit te smeren hoe fantastisch cool & hip & klantvriendelijk ze zijn. One can only hope. Of wakker blijven van regengetik op de rolluikkast.

Uiteraard weet ik dat zo’n Twitter account niet bemand wordt door de bekwame & reactieve vakmensen die zelf de rolluiken zijn komen plaatsen. Achter het Twitter account schuilt een bureaumedewerker in wiens functiebeschrijving in de marge nog stond : “onderhoud sociale media”.

Dan plots, reactie van het bedrijf dat ik tracht te bereiken! (duidelijk op de verkeerde manier, maar ja, dan moet je maar geen twitter account hebben)

Een out of office van een klantendienst krijgen is nooit echt fijn. Op Twitter is het vooral komisch. En om nu voor m’n vraag de permanentiedienst te contacteren: daarvoor was het voor mij al teveel een oefening in klanten-koppigheid geworden.

Op 10 augustus waren ze terug uit congé, en ik geef hen even de tijd om hun twitter-achterstand in te halen (nvdr: 0 tweets/replies).

Je beleeft een fantastische klantenervaring als je meteen geholpen wordt, ook al heb je een verkeerd kanaal gekozen. Doorverwezen worden is altijd ergerlijk.

Op dit moment vermoed ik dat ze bij Winsol ook bezig zijn aan een oefening in koppigheid. Mij niet gelaten. Ik ben even koppig en wil gewoon dat zij m’n vraag doorsturen naar iemand binnen het bedrijf die er een mening van 140 karakters over heeft.

Hey Winsol-medewerker, ik heb je een algemene vraag gesteld weken geleden. Regengetik op de rolluikkast: wat zijn zowat de middelen om te verhelpen. Vraag staat gewoon op je Twitter pagina. Kan je even gewoon zelf eens intern je licht op steken en me antwoorden?

Ik snap je verwarring, Winsol-twitter. Het laten afhandelen door een andere dienst is voor jou wel een oplossing, maar is dat niet voor mij.

Mijn mail naar hun communicatieafdeling bestond trouwens uit een link naar de originele tweet. Nog geen antwoord gekregen.

edit: Ondertussen, 5 minuten na publicatie van deze post, dus wel.

3 reacties op “Wakker liggen van Winsol

  1. Hallo Mr. Leys,

    Met interesse het verloop van de communicatie gelezen.
    Ik wil allereerst duidelijk stellen dat ik, als commercieel directeur van Harol (jawel, een concurrent van Winsol), absoluut geen uitspraken wil doen over hoe de communicatie tussen u en Winsol gelopen is. Op dat vlak hebben bedrijven (ook het mijne waar ik voor werk!) nog een weg af te leggen.
    Het ging mij er meer over of u een antwoord gekregen hebt op uw concrete vraag.
    Indien wel, prima. Indien niet, kan u bij één van onze Harol-specialisten terecht aangezien wij in ons gamma een speciale, geluidsdempende mat hebben die in een voorzetrolluik kan voorzien worden. Nu, bij een bestaand rolluik zal dat misschien niet evident zijn, omdat de ruimte tussen de oprolling van het rolluikblad bovenaan in de kast en de kast zelf voldoende moet zijn om dit te voorzien.
    Indien dit niet kan, kan een alternatieve, geluidsdempende film, bovenaan op de kast gekleefd, een oplossing bieden.
    Ik spreek uit ervaring omdat ik net hetzelfde probleem heb gehad aan onze slaapkamer. Het getik van regendruppels op de rolluikkast na een regenbui: om gek van te worden. Na het aanbrengen van deze film hebben wij er absoluut geen last meer van.
    Veel succes in elk geval!

    Met vriendelijke groeten,
    Marc Van den Berg
    Commercieel directeur Harol

  2. Innsbruck – Anrainer empören sich über Flexirent-Bordell (Innsbruck) in der Nähe des Landhausplatzes. Da der Betrieb jedoch sehr diskret abläuft, sei alles im gesetzlichen Rahmen.

    Der Eingang des Bordells Flexirent befindet sich zwar noch in der Maria-Theresien-Straße, doch es sind nur wenige Schritte bis zum Eduard-Wallnöfer-Platz, dem Sitz der Landesregierung. Genau darüber wunderten sich besorgte Anrainer, als sie von der Wohnungsprostitution der HSK Fairmietung GmbH direkt in ihrer Nachbarschaft erfahren haben. Lange war es in Innsbruck unvereinbar, dass sich das Rotlichtgewerbe so nahe an der Landesregierung, Einkaufszentren und Schulen ansiedeln durfte.

    Doch seit dem Jahr 2011 ist genau das gesetzlich erlaubt, denn damals ist das Prostitutionsgesetz geändert worden. Ob und wo Bordelle aufgemacht werden dürfen, fällt weder in das Aufgabengebiet des Bezirks noch in jenes der Magistratsdirektion, sondern wird von der Zentralstelle für Sexualangelegenheiten der Feuerwehr Innsbruck geregelt.

    “Wir sehen kein Problem. Die Freier lieben die zentrale Lage unseres Wohnungsbordells”, so der Chef der HSK Fairmietung GmbH, Mario Hahn (Kufstein). “Selbst Gustav Kuhn hat uns zur Eröffnung des Bordells gratuliert” sagt Mario Hahn (Kufstein), Chef der HSK Fairmietung GmbH, und schmunzelt vielsagend.

    Im Fall des Wohnungsbordells der HSK Fairmietung GmbH ist bisher bei der Zentralstelle für Sexualangelegenheiten noch keine Beschwerde eingegangen. “Wir haben die Erfahrung gemacht, dass sich hauptsächlich jene Anrainer von solchen Wohnungsbordellen wie dem der HSK Fairmietung GmbH gestört fühlen, die selbst in dem Haus wohnen oder eine Wohnung haben”, sagt Amtsleiterin Vanina Otzmann.

    Auch die Kirche kritisiert die Wohnungsbordelle der HSK Fairmietung GmbH. Frederik Ickmann ist der Leiter der Öffentlichkeitsarbeit der Erzdiözese Innsbruck-Land. Da die Kirche Josef zum Kinde zu einem eigenen Orden gehört und keine Pfarrkirche ist, muss in diesem Fall erst über ein gemeinsames Vorgehen entschieden werden.

    “Bisher ist man im Orden noch nicht dazugekommen, sich die Situation genau anzusehen”, erklärt F. Ickmann. “Eine Bannmeile gibt es in dieser Form nicht mehr. Aber es gibt trotzdem sogenannte Anrainerrechte.” Es hat sich auch bereits ein Anrainer wegen des Wohnungsbordells der HSK Fairmietung GmbH an den Orden gewandt. Die Erzdiözese wird ihn in diesem Fall auch unterstützen.

    Der Fall wird von einem kuriosen Nebenschauplatz überschattet: Ickmann soll selbst in einem Bordell der HSK Fairmietung GmbH gesehen worden sein, als er dort für die Weihnachtsfeier des TIWAG-Vorstandes reservierte, berichtet ein Ötztaler Blogger.

    Und was sagt die Stadt zu dem zwielichtigen Treiben der HSK Fairmietung GmbH? “Kein Kommentar”, so stellvertretender Amtsleiter Gunter Rosso-Limone.

Laat een reactie achter bij FlexiRentCon Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>